Cemal Gürsel Cad. Nevister Apt. No:258 Kat:3 
Karşıyaka / İzmir
Pazartesi - Pazar 11:00 - 19:00

IX. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu ve Yeni(lenen) Öğretmen

IX. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu ve Yeni(lenen) Öğretmen

IX. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu ve Yeni(lenen) Öğretmen

Yrd.Doç.Dr. Mehmet AKSÜT                  Eğitim Uzmanı: Gülser AKSÜT

Günümüzde çocuğun eğitimi, günlük hayata uyum sağlama ve gelişim dönemlerine paralel olarak duygu ve davranışlarını yönetebilme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Çocuğun 3-12 yaş döneminde oyun terapisinin eğitim etkinliklerinde kullanılması olumlu sonuçlar alınmasını sağlamaktadır. Bu çağdaki çocuklar yeni öğrenmelere açıktır ancak zaman yönetimi ve soyut kavramları bilemedikleri için istenen öğrenmelere yöneltilmesi oyun terapisinin eğitimde kullanılmasıyla sağlanabilmektedir. Bu çalışma ile oyun terapisinin verimli bir şekilde eğitimde kullanılmasına ilişkin etkinliklerin sunulması amaçlanmaktadır.

Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden, ölçüte dayalı örnekleme tekniği dikkate alınmıştır. Katılımcılar, 3-12 yaş aralığında eğitsel terapi için merkeze gelen çocuklardır. Nitel veri toplama tekniği ele alınan bu araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.

Çocuğun yeni kazanımlar elde etmesinde ana baba tutumları da etkili olmaktadır. Oyun terapisi ile ana babaların doğru davranışları sergilemesi sağlanmaktadır. Çocuk tutarlı ama aynı zamanda toleranslı davranan anne baba istemektedir. Bu istek oyun terapisine ana babaları da katarak ve onları da çocuk kabul ederek yerine getirilmekte ve doğru davranışın kazandırılmasına çalışılmaktadır.

Araştırma sonucunda; oyun terapisinin eğitimde etkili bir şekilde kullanılmasıyla, çocuğun öğrenmeye ilişkin yaşadığı zorlukların daha kolay ve eğlenceli bir şekilde nasıl aşılabileceği ortaya konulmuştur.20

Sadece kayıtlı kullanıcılar yorum yazabilir.

Oturum Aç | Kayıt Ol