Cemal Gürsel Cad. Nevister Apt. No:258 Kat:3 
Karşıyaka / İzmir
Pazartesi - Pazar 11:00 - 19:00

Tatil Ödevi Mi?

Tatil Ödevi Mi?

Tatil Ödevi Mi?

Okullarımız yarıyıl tatiline girmeye hazırlanırken, herkesi bir ödev telaşı aldı.

Okul Müdürü, öğretmenlere yönetmeliğin ilgili maddelerini okuyup ”öğrencileri bunalıma sokacak düzeyde ödev vermeyin” uyarısı yaparken, öğretmenler ödev hazırlama yarışına girdiler.

Öğretmenlerin ayrıştıkları noktalardan belki de en önemlisi ödev verme konusudur. Öğrencilerine tatil günlerinin etkisi ile öğrendiklerini unutmamaları için ödevler hazırlayanların yanı sıra, velilerin “ödev niye vermiyorsunuz?” diye yakınmalarının etkisi altında kalarak öğrenciyi soğutacak derecede ödev veren öğretmenlerimiz de vardır.

Öğretmenlerin “İki arada bir derede kaldık” feryatlarını duyar gibiyim. Bana sorarsanız ödev; eğlendirici ve eğitici özellikleri olan çalışma kesitleridir. Öğrenciden kabul görmeyen ve öğretmen tarafından kontrol edilmeyen ödev, sıkıntıya yaratır. İki tarafın memnuniyeti sağlayacak bir çözüm bu yazımızın konusunu oluşturmaktadır.

Ev ödevi etkili bir eğitim aracı mı yoksa öğrenci üzerinde bir yük ve gereksiz bir baskı mı?

Öğrencilerin bireysel yetenekleri dikkate alınmadan hazırlanan eğitim programlarının sonucu olarak, öğretmenler nicelikten çok niteliği teşvik eden ödevler vermektedir. 1981’den bu yana ev ödevinin üzerinde harcanan zaman üç kat arttığı için, eğitimciler son yıllarda ev ödevinin gerekliliği üzerine tartışmaktadır. Pedagoglar ödevlerin,”öğrencilerin bu angaryaya saatlerini harcaması, gelişimi için ihtiyaç duyduğu zamandan onların yoksun kalmasının olumsuz sonuçlarına dikkat çekmektedirler. Pek çok eğitimci, ölçülü fakat anlamlı ev ödevi mesajını vermeye devam ediyorlar; bu şekilde öğrencilerin öğrenmeye zorunlu kılınmadan kendi zihinsel ilgilerini keşfedebileceklerini belirtiyorlar. Bir araştırmaya göre, “öğrencilerin yüzde 77’si, öğretmen ve velilerin yüzde 80’inden fazlası ev ödevinin çok önemli olduğunu” belirtmektedirler. Araştırma ayrıca bazı öğrencilerin yüzde 75’inin en az 30 dakikada ödevini yaptığı, yüzde 45’inin bir ev ödevine her gün okuldan geldikten sonra bir saatten fazla zamanını harcadığını göstermiştir. Özellikle “ortalama” ve “ortalamanın altında” başarısı olan öğrencilerin yüzde 90’ı ev ödevinin onlarda fazla stres yarattığını belirtmiştir. Ev ödevlerini daha anlamlı hale getirebilmek için ödevlerin yapılmasında ailelerin çocukları ile işbirliği yapmasını öneriyor ve öğrencilere ödevlerle ilgili nasıl etkili bir şekilde yardımcı olabilecekleri konusunda bilgilendirilmelerinin gerekliliğine inanıyoruz.

Öğretmen ve öğrencilerimize iyi tatiller…

* 25 Ocak 2011 Salı günü Uşak Haber Gazetesi’nde yayınlanmıştır.

Sadece kayıtlı kullanıcılar yorum yazabilir.

Oturum Aç | Kayıt Ol